Dugaan tiap insan itu berbeza-beza. Begitu juga denganku yang mengalami pelbagai dugaan dalam hidup. Begitu juga dengan wanita muda ini yang berkongsi kisahnya. Pada usia mencecah 34 tahun, aku sudah setahun lebih menggalas title janda. Rasanya semua wanita takut dengan gelaran itu termasuklah diriku. Namun, tiada siapa dapat menghalang takdir.Baca Selanjutnya

“Nak maafkan tu senang je, tapi nak lupakan tu, susah kot.” Selalunya kita akan mendengar ungkapan-ungkapan ini keluar daripada mulut orang yang mengalami masalah perhubungan sama ada dengan pasangan, kawan atau saudara sendiri. Baginya, untuk memaafkan itu mudah sahaja. Namun, untuk melupakan perbuatan yang dilakukan itu agak sukar dan mungkinBaca Selanjutnya

Ikan puyu dikatakan sejenis ikan yang tidak tidur malam. Sebab itulah, kehadirannya di dalam rumah dipercayai boleh membatalkan usaha penjahat yang ingin memukau penghuni sesebuah rumah. Ikan yang mampu hidup melebihi 24 jam di atas daratan itu juga dikatakan sebagai alat mainan yang digemari toyol dan orang bunian. Ciri fizikalBaca Selanjutnya

Syarikat pengeluar barangan kemas tempatan jenama Habib memandang serius dengan keadaan ekonomi yang melanda bukan hanya Malaysia tapi turut memberi impak di peringkat global. Hal ini juga menyaksikan peningkatan harga emas yang kini berada di tahap tertinggi dalam sejarah pada paras RM 270 segram. Namun, Habib ingin berkongsi pandangan dariBaca Selanjutnya

Buku ini sudah tiada di pasaran. Buku edisi Cetakan Pertama yang diterbitkan pada tahun 2016 dan Cetakan Kedua pada tahun 2018 sudah tiada lagi dipasaran. Bila akan dicetak tidak pasti lagi buat sementara ini. Disebabkan atas permintaan, saya mengeluarkan Buku ini dalam bentuk Ebook (PDF) untuk anda semua. Isi dalaman Ebook semuanya sama seperti Edisi Cetakan Kedua. SayaBaca Selanjutnya

Setiap kali Hari Raya sudah pasti hidangan yang dijamu atau disediakan berasaskan daging. Gulai daging, rendang daging, serunding, kerutup, dan macam macam lagi hidangan yang sudah pasti menyelerakan dan rugi jika tidak dimakan. Akibatnya tanpa sedar tahap kolesterol pun jadi tinggi. Selain mengawal pemakanan ketika perayaan ada baiknya juga kitaBaca Selanjutnya

Selepas disembelih, lembu akan dilapah untuk diasingkan bahagian kulit, daging, tulang dan organ dalaman lembu. Sebenarnya nama potongan daging di dalam bahasa Melayu sukar dicari kerana kemungkinan di Malaysia industri penternakan lembu pedaging tidak sehebat di negara luar seperti Australia, New Zealand, Amerika, Jepun atau India. Malaysia masih mengimport sejumlahBaca Selanjutnya

Hong Kong sekali lagi berdepan dengan kehadiran wabak misteri selepas ia pertama kali dikesan pada 2018. Menurut salah seorang penyelidik University of Hong Kong, Dr Siddharth Sridjar, ancaman virus misteri ini disebarkan dari tikus jalanan kepada manusia. “Secara tiba-tiba, kita berdepan ancaman virus yang boleh disebarkan dari tikus jalanan kepadaBaca Selanjutnya

Alamak, Income Semakin Slow Sejak PKP? Pening Tak Tahu Nak Buat Bisnes Apa? Mari Saya Tunjukkan Anda Bisnes Yang Mudah Untuk dimulakan dengan kos yang rendah tapi ada permintaan yang tinggi. Walaupun Selepas Tamat PKP nanti. Kalau nak suruh saya bukak restoren atau gerai untuk jual makanan, memang tak dapat lah! Saya bukannya ada modal puluh-puluh ribu punBaca Selanjutnya