Site icon Geng Borak

Buat Duit Dengan Bisnes Makan Delivery Dari Rumah

Bisnes Makan dari Rumah

Alamak, Income Semakin Slow Sejak PKP?

Pening Tak Tahu Nak Buat Bisnes Apa?

Mari Saya Tunjukkan Anda Bisnes Yang Mudah Untuk dimulakan dengan kos yang rendah tapi ada permintaan yang tinggi. Walaupun Selepas Tamat PKP nanti.

Kalau nak suruh saya bukak restoren atau gerai untuk jual makanan, memang tak dapat lah! Saya bukannya ada modal puluh-puluh ribu pun untuk sewa kedai dan buka restoren.

Kalau nak bukak gerai tepi jalan pun, makan kos juga. Dengan nak apply lesen PBT, nak kena beli canopy, meja, dapur memasak lagi, tray,  dan segala bagai lah. Mahu dekat RM seribu juga kos nya.

Tapi, satu perkara yang saya memang tak boleh nak buat untuk buka gerai tepi jalan ni.. sebab cuaca!

Iyalah, kalau buka gerai tepi jalan ni, memang kena hadap cuaca yang tak menentu. Kalau time panas terik tu… fuh.. orang lain sedap duduk dalam rumah, kita terpacak kat tepi jalan panas-panas tu kena jaga gerai! Kalau hujan pula.. lagi sadis…. kadang-kadang, habis basah semua barang jualan kena hujan.

Bagi mereka yang berniaga tepi jalan… memang saya salute sangat-sangat diorang ni!

Tapi bagi saya.. saya rasa lebih selesa untuk berniaga dari rumah sahaja. Ambik order guna whatsapp, masak, kemudian hantar.

Dengan cara ni, saya tak perlu keluarkan kos ribu-ribu untuk sewa kedai atau buka gerai. Saya juga tidak perlu menghadap risiko “cuaca” yang tidak menentu yang seringkali akan menjejaskan jualan.

Saya hanya perlu keluarkan kos beli barang untuk masak dan kos penghantaran sahaja.

Lagipun, saya sendiri pun selalu juga beli makanan pakai whatsapp ni. Senang.

Order je kat whatsapp, kemudian penjual akan hantar sampai depan rumah.

Maka saya fikir, elok juga jika saya tuliskan sahaja pengalaman saya buat bisnes makan secara delivery ini menjadi sebuah ebook rujukan. Senang untuk saya berkongsi pengalaman dengan mereka yang berminat nak tukar strategi niaga.. atau mungkin nak tukar bisnes dan mahu mulakan bisnes makan secara delivery ini.

Baiklah, saya bagitau sikit apakah isi kandungan yang terdapat dalam ebook setebal 80 mukasurat ini.

Itulah dia beberapa point yang terkandung di dalam ebook ini.

Istimewa untuk semua, satu ebook panduan tentang Bisnes Makan Delivery, dan satu lagi, pasal ebook cara membuat Super Spaghetti Bolognese yang sedap dengan kos yang rendah!

Exit mobile version