Nak miliki rumah memang impian setiap orang. Kita hanya perlu rajin mengumpul dana beberapa tahun sebelum mampu membayar deposit untuk rumah yang diidamkan. Walau bagaimanapun, ada beberapa cara yang boleh untuk generasi muda dan pembeli rumah kali pertama boleh memiliki rumah dengan cara yang lebih fleksibel dan mampu milik.

Kenapa kita sewa rumah sedangkan kita boleh beli rumah tersebut?

Mesti ramai yang terfikir apakah cara yang mudah untuk memiliki rumah tanpa perlu mengeluarkan jumlah wang yang banyak, kan? Di Malaysia sebenarnya dah ada alternatif Skim Sewa Untuk Beli Rumah. Ia memberi peluang kepada rakyat Malaysia untuk memiliki hartanah sendiri, dengan cara menyewa dalam tempoh masa yang tertentu, dan kemudiannya boleh memilih untuk membeli.

Ya, sewa dan kemudian miliki rumah tersebut! Menarik kan?

Konsepnya lebih kurang macam ni. Sementara duduk dalam tempoh menyewa tu, kita dapatlah periksa sekitar kawasan kejiranan dulu. Daripada situ, barulah dapat tahu jika ada sebarang masalah dengan hartanah tu, dan boleh buat keputusan samada ia sesuai atau tidak dengan keperluan untuk jangka masa yang lebih lama.

Nak tahu tak? Ada satu projek perumahan HANNA @  Laman Sendayan, di Bandar Seri Sendayan, Negeri Sembilan yang buat Skim Sewa Untuk Beli Rumah ni. Ia merupakan pelancaran hartanah baru oleh Matrix Concepts Holdings Bhd. Tarikh sasaran pelancaran Fasa Baru adalah Mei 2021.

Untuk pengetahuan semua, HANNA @ Laman Sendayan ni adalah merupakan rumah teres dua tingkat yang berkeluasan 20’ x 65’ ataupun 20’ x 70’. Rumah  4 bilik tidur dan 3 bilik air ini mempunyai tawaran yang menarik untuk memilikinya.

Tawaran yang diberikan oleh pihak Matrix Concepts untuk pelancaran HANNA @ Laman Sendayan ini memang sangat bagus :

  • Harga Kemasukan Rendah, Harga SPA bermula dari RM400K +.
  • Kadar Faedah Gadai Janji yang rendah. 
  • Bayaran tempahan hanya RM1,000 sahaja.
  • Bayaran ansuran bulanan bermula dari RM1,4XX.
  • Keahlian kelab PERCUMA diberikan untuk d’Tempat Country Club. 

Pembangunan di sini pun dirancang dengan baik di mana semuanya tertutup seperti institusi pendidikan, pusat perniagaan, pertubuhan komersial dan banyak lagi. Kemudahan rekreasi untuk gaya hidup sihat pun terdapat di sekitar kawasan perumahan.

Menarik. Memang menarik di HANNA @ Laman Sendayan ni.

Selama ini, ramai yang menyewa bertahun-tahun kemudian keluarkan duit lagi untuk membeli rumah. Apa kata kali ini, kita sewa rumah dan seterusnya jadikan rumah tersebut sebagai milik kita. Jimat duit, jimat masa dan seterusnya dapat merancang kehidupan yang lebih baik dan selesa.

Untuk maklumat lebih lanjut tentang HANNA @ Laman Sendayan ini, sila hubungi Matrix Concepts Holdings Berhad di 1 800 88 2688 atau lawati https://www.lamansendayan.com

2 Comments

  1. Rumah dia luas dan lengkap dengan kemudahan riadah dalam kawasan gated ni. Memang best untuk buat pelaburan masa depan nie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *