Apa tabiat pemandu Malaysia yang anda paling sakit hati kalau terjumpa semasa memandu? Mesti banyak kan? Kadang-kadang memandu tu tak jauh pun tapi sepanjang pemanduan tu, macam-macam perangai pemandu yang kita boleh jumpa atas jalan. Ada kalanya, boleh membuatkan kita terfikir, “Macam manalah pemandu ni boleh dapat lesen memandu?” UntukBaca Selanjutnya

Pernah juga terjadi, pasangan kekasih yang telah berpisah suatu masa dahulu berjumpa balik dan berkahwin! Itu juga namanya jodoh. Berpisahlah macam mana pun, jika Allah tetapkan jodoh itu milik korang, maka ia milik korang. Mungkin Allah mahu korang berpisah untuk memperbaiki diri masing masing dan menguji rasa cinta antara korang.Baca Selanjutnya

Walaupun kejujuran itu menyakitkan, tetapi ramai yang lebih rela disakiti kerana kejujuran berbanding ditipu dan dibohongi. Nak-nak lagi jika perkara ini dilakukan oleh orang yang kita sayangi tentunya ia akan membuatkan anda terluka. Ada yang boleh kesan perubahan tersebut dengan mengetahui bahasa tubuh lelaki. Kadang kala bukan nak syak wasangkaBaca Selanjutnya

“Berbudi pada tanah, kita tidak ditipu tanah” pastinya kita selalu mendengar kata-kata ini. Ianya bermaksud jika kita menggunakan tanah yang ada untuk bercucuk tanam pastinya membuahkan pelbagai manfaat. Tidak kiralah ianya sebagai hobi bercucuk tanam atau menjadi satu aktiviti mencari rezeki. Walau kita tiada tanah kebun sekalipun kalau sudah menjadiBaca Selanjutnya

Kajian menunjukkan, terdapat tiga kali sepanjang hidup anak-anak mengalami waktu golden age yang tidak akan berulang kembali, jika ibu bapa terlepas peluang keemasan itu. Bagaimanapun, jika ibu bapa sudah terlepas kali yang pertama, masih ada peluang untuk kali kedua. Jika terlepas kali pertama dan kedua, ibu bapa memiliki peluang yangBaca Selanjutnya

Bukan semua orang mampu setia dalam hubungan. Kadang kala dah bersungguh anda setia, tapi pasangan pula buat hal. Begitu juga dengan pasangan anda sudah setia, tapi anda pula yang mula mencari alasan nak cari lain. Bila dah dapat yang setia, jangan tinggalkan. Setia itu mahal harganya. Setia ini bukan mudah,Baca Selanjutnya

Macam-macam usaha telah dilakukan, tetapi jodoh masih juga tak nampak bayang. Bukan sudah penat untuk berusaha, tetapi tidak mahu beri hati pada orang yang salah dan tidak mahu dikecewakan lagi membuatkan seseorang malas untuk mencari jodoh. Tidak semua orang bernasib baik mengenai jodoh ini, ada yang datang pada usia yangBaca Selanjutnya

Sudah lama tak sertai giveaway di blog rakan. Enam, tujuh tahun dahulu memang ramai yang aktif dan menjadi pengomen tegar saban hari dan bulan. Memang seronok bertukar cerita dan kisah kehidupan rakan blogger. Kali ini kita ke blog SuriaAmanda yang sentiasa penuh dengan ceritanya. Tengok header blog, nampak jiwang laaBaca Selanjutnya

Semua orang mengimpikan untuk mendirikan rumahtangga dengan calon pilihan hati namun malangnya bukan semua yang memiliki peluang sedemikian. Ramai juga anak-anak muda yang inginkan nasihat tentang kahwin pilihan keluarga atau pilihan sendiri. Semua lelaki ingin bercinta dan memiliki teman wanita untuk mereka cintai seumur hidup mereka. Tapi ada juga lelakiBaca Selanjutnya