Insta traveller 1

Pepatah juga mengatakan “Jauh perjalanan, luas pemandangan, bertambah pengalaman.” Ini tidak terkecuali kepada wanita. Wanita pada masa sekarang lebih banyak berdikari dalam urusan harian mereka. Begitu juga semasa bermusafir, sama ada di dalam atau di luar negara. Ia suatu perubahan zaman yang begitu ketara. Rata-rata wanita pada masa kini beraniBaca Selanjutnya

Suami isteri solat

Sesebuah rumah tangga akan menjadi lebih sempurna apabila dikurniakan rezeki yang tidak putus-putus. Apatah lagi jika suami isteri istiqomah melaksanakan perintah Allah SWT maka mencurah-curahlah rezeki yang datang. Dalam ajaran Islam terdapat beberapa amalan pembuka rezeki yang sangat dianjurkan untuk dilakukan. Untuk memastikan rezeki dalam hubungan suami isteri mengalir dengan mudah danBaca Selanjutnya

Saudi airline food

Siapa yang belum pernah naik kapal terbang? Atau ada yang nak pertama kali naik kapal terbang? Mesti rasa seronok kan? Kapal terbang adalah salah satu pengangkutan paling moden dan ia tidak menghairankan jika ramai yang menggunakannya tidak tahu akan keunikannya. Ada yang gunakan kapal terbang ini untuk tujuan bisnes, bersantai,Baca Selanjutnya

Siput cone 1

Pantai sering menjadi destinasi pilihan paling popular ketika musim cuti. Bagaimanapun kita haruslah sentiasa berwaspada kerana laut merupakan rumah bagi sesetengah spesies haiwan yang mampu mendatangkan kemudaratan kepada manusia. Asyik leka bermandi-manda di tepian pantai, berhati-hati juga dengan hidupan laut yang bahaya. Berikut merupakan empat hidupan laut yang dikategorikan sebagaiBaca Selanjutnya

Cctv teknologi tinggi 1

Selepas ini, jika anda menjadi mangsa kepada mana-mana kes jenayah anda tidak perlu lagi risau kerana individu terbabit akan dapat ditangkap dengan begitu mudah. Tangkapan itu adalah dengan bantuan teknologi terbaru yang akan digunakan di Malaysia selepas China menjadikan Kamera Litar Tertutup (CCTV) sebagai alat bantuan keselamatan bagi mengecam wajahBaca Selanjutnya

Security Air Asia

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, Kejadian ini berlaku pada 3 Ogos 2016. Berita yang dikhabarkan penerbangan pesawat Air Asia AK423 ditangguhkan kerana ada penumpang yang membuat ancaman bom di dalam pesawat tersebut. Pengalaman aku bersama rakan ke Banda Aceh atas urusan bisnes dan menggunakan pesawat Air Asia di KLIA2. Pada awalBaca Selanjutnya

Buah cermai sedap

Agak-agak kalau tanya budak sekarang kenal tak apa itu buah cermai? Kalau sebut sahaja buah mesti kita ingat buah durian, rambutan, ciku, langsat, mangga, manggis dan semualah. Tapi cuba tanya cermai. Ha apa tu? Buah tu ada ke? Mungkin ini yang akan terkeluar daripada mulut mereka. Ok jom kita berkenalanBaca Selanjutnya

Tidur di pejabat

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Huargghh! Mengantuknya. Setelah dua hari berehat di hujung minggu terasa lemah je badan untuk masuk ke pejabat hari ini. Nak elak mengantuk, macam mana ni? Kan best kalau sambung rehat. Mungkin ini merupakan salah satu perasaan buat pembaca yang bekerja dalam sektor kerajaan ataupun swasta. TatkalaBaca Selanjutnya

Homestay Saujana Hijauan

Nak berehat dan bercuti di Kondominium mewah bersama keluarga? DeCozyGuesthouse  patut menjadi pilihan anda. Bagi individu atau keluarga yang ingin bercuti mahupun meluangkan masa berehat bersama-sama, pastinya mencari lokasi yang sesuai dan selesa. Ada yang pentingkan privasi dan ada yang pentingkan keselesaan apabila menginap. Selain hotel, kondominium mewah yang dijadikanBaca Selanjutnya